سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تغییر عادت های خواب بعد از چهل سالگی

ییر عادت های خواب بعد از چهل سالگی

بیدار شدن از خواب پس از یک خواب شبانه نه چندان خوشایند ، برای اکثر افراد بعد از چهل سالگی امری طبیعی است و گاهی اوقات نیز به طور مکرر اتفاق می افتد. برخی از متخصصان تغییر عادت های خواب بعد از چهل سالگی را عامل اصلی اختلالات خواب در این سن می دانند. به گفته کارشناسان فروشگاه رویال مد؛ نمایندگی رویال اصفهان ، اکثر مشتریان بالای سن چهل سال هنگام مراجعه برای خرید تشک رویال به دنبال تشک هایی هستند که از دردهای کمر، گردن و پا در شب جلوگیری می کند.

اما چرا عادات خواب شما بعد از چهل سالگی تغییر می کنند؟ در ادامه ضمن بررسی مهم ترین عوامل ایجاد کننده اختلال در خواب شبانه افراد بالای چهل سال ، به معرفی بهترین تشک برای این سنین می پردازیم. همچنان با فروشگاه رویال مد؛ نمایندگی تشک رویال اصفهان همراه باشید.

تغییر عادت های خواب بعد از چهل سالگی

  • زمان کمتری را در حالت خواب عمیق سپری می کنید

آیا حتی بعد از هشت ساعت خواب باز هم احساس خستگی دارید؟ تغییر در چرخه خواب در سنین بالاتر یکی از عوامل تاثیر گذار بر روی روند خواب افراد است. به گفته متخصصان افراد مسن بیشتر طول شب را به جای مراحل خواب عمیق تر ، در مراحل خواب سبک تر سپری می کنند. بنابراین از آنجا که خواب عمیق برای عملکرد مغز ضروری است. تغییر در مدت زمان خواب عمیق می تواند منجر به احساس سرگیجه در طول روز شود.

محققان دقیقاً مطمئن نیستند که چرا این مسئله پس از 40 سالگی بیشتر می شود و همینطور با افزایش سن همچنان افزایش می یابد ، اما ممکن است تا حدی مربوط به افزایش سطح کورتیزول در بدن باشد. خواب عمیق برای ترمیم عضلات حیاتی است و نتیجه بی خوابی منجر می شود تا آسیب های بدن به موقع بهبود نیابند. اگر مدتی است احساس می کنید خواب عمیق شما کم شده است حتما به یک پزشک مراجعه کنید. همچنین شاید وقت آن رسیده باشد که تشک قدیمی خود را با یک تشک جدید و مرغوب تعویض نمایید.

  • خیلی راحت از خواب بیدار می شوید

اگر هر صدایی خیلی راحت می تواند شما را از خواب بیدار کند ، یکی از دلایل آن افزایش سن است. به گفته یکی از متخصصان عصب شناسی، معماری خواب با افزایش سن تغییر می کند ، به این معنی که همزمان با پیر شدن خواب شما سبک تر شده و ممکن است در شب نیز بیشتر بیدار بمانید. علاوه بر این حتی بیشتر افرادی که قبل از 20 سالگی به ندرت صبح زود از رختخواب بلند می شدند ، پس از 40 سالگی تبدیل به انسان های سحر خیز می شوند.

  • خیلی راحت به خواب فرو می روید

با افزایش سن افراد ممکن است زودتر به رختخواب بروند. همچنین همانطور که راحت تر از خواب بیدار می شوید ، احتمالاً به همان میزان نیز به راحتی به خواب فرو می روید. در واقع در بیشتر افراد با افزایش سن ، خوابیدن نیز راحت تر می شود.

  • به طور کلی به خواب کمتری نیاز دارید

برای برخی از افراد بالای 40 سال ، یک خواب کامل در شب ممکن است خیلی کوتاه تر از 8 ساعت باشد. نوجوانان در حال رشد معمولا به خواب بیشتری نیاز دارند. اما همزمان با افزایش سن ، ساعات مورد نیاز برای خواب شبانه نیز کاهش می یابد. شاید یکی از دلایل آن کاهش استرس جسمی و روحی افراد میانسال باشد.

  • به احتمال زیاد صبح ها با درد از خواب بیدار می شوید

افزایش سن بدون رعایت نکات لازم برای حفظ سلامتی به طور مستقیم منجر به کاهش سلامتی عمومی در بسیاری از افراد می شود که دردهایی مثل درد گردن و شانه، آرتروز و التهابات مزمن را به دنبال دارد. برای چنین افرادی استفاده از تشک های تسکین دهنده نقاط فشار بسیار مهم است. حتی اگر با احساس خوبی به رختخواب رفته باشید اگر از تشک خوبی استفاده نکنید احتمالا با درد از خواب بیدار می شوید. برای جلوگیری از چنین آسیب هایی کارشناسان نمایندگی تشک رویال اصفهان توصیه می کنند که حتما از تشک و بالش با کیفیت بالا استفاده نمایید.

  • به یک تشک نرم تری نیاز خواهید داشت

تغییر در وزن ، پوست ، چربی زیر پوستی ، عضله و مفاصل همه می توانند راحتی در هنگام خواب را دشوار کنند. به گفته کارشناسان فروشگاه رویال مد ( نمایندگی تشک رویال اصفهان ) بیشتر افراد میانسالی که برای خرید تشک رویال به فروشگاه مراجعه می کنند به دنبال تشک های نرم تر و تسکین دهنده نقاط فشار بدن هستند. تشک مموری فوم رویال یکی از تشک های پرطرفدار برای افراد در سنین 40 سالگی است. البته تشک های مموری فوم پشتیبانی کافی از فرم بدن را برای افراد در سنین مختلف فراهم می کنند. برای خرید تشک مموری فوم رویال از نمایندگی تشک رویال اصفهان همین الان تماس بگیرید.

  • بدن شما ملاتونین کمتری تولید می کند

هنگامی که به سن 40 سالگی می رسید ، بدن شما کاهش تولید ملاتونین را تجربه می کند ، که باعث می شود خواب راحتی نداشته باشید و در نتیجه در طول شب بارها از خواب بیدار شوید.

  • خطر ابتلا به اختلالات خواب در شما افزایش می یابد

بروز اختلالات در خواب بعد از چهل سالگی امری رایج است. محققان استفاده از یک تشک نامرغوب و فرسوده را عامل بیشتر اختلالات خواب در هر سنی می دانند. بنابراین با خرید یک تشک جدید می توانید تا حد زیادی کیفیت خواب خود را افزایش دهید. برای خرید انواع تشک طبی و غیر طبی رویال با نمایندگی تشک رویال اصفهان تماس بگیرید.